Klubben

Frømandsklubben Helgoland med lokaler på Vesterbro og bådeplads ved Kastrup havn er en traditionsrig klub med plads til både nye og erfarne dykkere.

Klubben råder over eget dykkerskib Inga og gummibåden Helga med trailer.

Gennem årene er det blevet til talrige ture på Øresund, Østersøen og engang imellem til Kattegat.

På bådturene dykkes mest på vrag, men kalenderen byder også på mange stranddyk - ofte som fyraftensdyk.

Klubben har også gennemført ture til for eksempel Malta og Egypten. Turene arrangeres, hvis der er tilslutning til dem.

Uddannede dykkerinstruktører og samarbejdspartnere tilbyder undervisning efter PADI, SSI, IANTD og CMAS til klubmedlemmer - primært videreuddannelse af dykkere der allerede har certifikat. Kontakt os for muligheder.

Oven vande er der hver måned klubaften - normalt kombineret med fællesspisning - i klublokalerne i Dybbølsgade tæt ved Dybbølsbro station.

I vinterperioden er der en aften om ugen træning i Vesterbro svømmehal. Her kan man vedligeholde sin kunnen, teste sit udstyr - eller blot holde sig i form med svømning.